Home » » Inauguració Exposició "La Meva Mitja. Imatges"

Inauguració Exposició "La Meva Mitja. Imatges"

Publicat per Llibreria La Gralla on 18/1/13 | 18.1.13

Jo no faig anys, jo compleixo il·lusions.” Aquesta frase, la vaig sentir dir fa uns mesos a un conegut cantautor i, en certa manera, resumeix la idea que estava buscant per afrontar aquest projecte fotogràfic.
Fa dos anys em van proposar que donés la meva versió fotogràfica de la Mitja Marató de Granollers / les Franqueses / la Garriga. Des del 2009, l’organització de la mítica cursa vallesana va incorporar, dins de la infinitat d’activitats paral·leles, una exposició on un fotògraf convidat mostrava la Mitja des del seu punt de vista. I és així com vaig arribar fins aquí, a plantejar-me com veig la Mitja. Una cursa que havia anat diverses vegades a mirar i, de passada, a disparar-hi alguna fotografia pel simple plaer de veure els corredors durant l’èxtasi de l’esforç. El meu acostament a la cursa sempre va ser com a mer espectador, això sí, amb la càmera però sense una intenció clara de fer fotografies amb una finalitat concreta. Només havia de mirar.
La Mitja del 2011, la vaig viure des de dins en disposar d’un passi de premsa i realment va ser una gran experiència. Veure aquesta maquinària perfectament greixada, on participen molts voluntaris perquè sigui realitat i amb l’objectiu que no falli res, va fer que tractés de mirar, però aquesta vegada omplint-me del que jo anomenaria “l’esperit de la Mitja”. És un esperit que veus en totes i cadascuna de les persones que fan el recorregut amb ampolles d’aigua; les que estan pendents d’assistir els corredors amb problemes mèdics; les que, situades a l’arribada, pregunten per l’estat de cada corredor; les que distribueixen fruita, aigua i brou calentet; les que tenen cura que tots els aspectes tècnics funcionin; les que lliuren i recullen el xip; les que es queden dins del pavelló vigilant les bosses dels corredors, i la resta de voluntaris que fan de “la seva Mitja” la Mitja de tots.
Jo tinc amics que corren, no només la Mitja, sinó que dediquen una part important del seu temps a mantenir-se en forma a través d’aquest acte tan natural de posar un peu davant de l’altre, a un ritme constant i sincronitzat amb la respiració i el batec del cor, que anomenem CÓRRER.
He de reconèixer-vos que jo no sóc del córrer. Suposo que em falta força de voluntat o potser encara no he estat capaç de sentir aquest punt de plaer que tots els corredors asseguren que s’experimenta quan el cos i el cervell es sincronitzen perfectament mentre corres. Ho sento, però jo no sé què és això del plaer de córrer. Però del que sí gaudeixo assíduament és del plaer de caminar i és aquí on s’inicia aquest projecte, la il·lusió de fer caminant la meva “Mitja Marató” mentre intento captar amb la càmera una part del paisatge, l’aire, la llum, la personalitat i l’essència d’un recorregut, ja mític, que realitzen cada any més de 12.000 persones..., CORRENT!
Quan un fa la Mitja corrent i en grup, no et pots aturar. D’això es tracta, de fer-la sense parar. Però quan un fa la Mitja caminant i en solitari, el recorregut adquireix una nova dimensió. Es poden fer algunes parades aleatòries provocades pel cansament o pel descobriment d’algun detall en el paisatge que et demana imperiosament una observació més relaxada.
Aquest ha estat el leitmotiv de la meva Mitja: descobrir on puc seure a descansar i/o a observar. I, certament, he pogut experimentar directament que, durant tot el camí de la cursa, el caminant pot asseure’s en tot tipus d’elements, uns elements que m’han permès reposar i també descobrir i reflexionar sobre el recorregut i l’essència de la Mitja Marató, complint la il·lusió de fer la Meva Mitja.
            Màrius Gómez, caminant.

Amb aquest escrit introductori, l'autor de l'exposició d'aquest any, justifica la perplexitat que d'entrada provoca la seva obra. Fins ara, no s' entenia una exposició fotogràfica de la Mitja de Granollers sense els seus principals protagonistes, els corredors i / o els voluntaris. Ell, els ha esborrat, els ha col · locat en un segon pla donant el protagonisme absolut al recorregut.
Us convidem doncs, a veure una exposició diferent a tot el que fins ara havíem vist.

Us deixem, com sempre l'àlbum fotogràfic de l'acte, en el qual l'autor va estar acompanyat del Ramon Ferrandis, organitzador de l'exposició, de Toni Cornellas, organitzador de la mitja i per l'alcalde de Granollers Josep Mayoral.
La copa de cava, va estar amenitzada per la música de la Màquina del Swing.

 
Comparteix aquest article :

Publica un comentari a l'entrada

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Llibreria La Gralla - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger