Home » , » Una mujer a 1000º

Una mujer a 1000º

Publicat per Llibreria La Gralla on 12/6/13 | 12.6.13

Visc sola en un garatge, i només tinc a mà el meu ordinador portàtil i una vella granada de mà ... Hi ha poques finestres aquí, però veig el món a través de la pantalla. Els e-mails van i vénen, els meus vells amics de Facebook em segueixen, com la vida mateixa, i jo no em perdo detall.
Així comença La dona a 1000 graus, i qui parla és Herra, una dona de vuitanta anys que ha decidit viure en un soterrani de Reykjavik, connectant-se amb el món sencer via internet. Néta del primer president d'Islàndia, la dona va passar els anys de la Guerra a Dinamarca i Alemanya, per després viatjar i pecar a gust en ciutats com Nova York i Hamburg. Cansada de tant sotragueig, va tornar finalment a Islàndia i allà, segons les seves pròpies paraules, va tenir tres fills de nou homes diferents.
Fumadora empedernida, Herra va patir un càncer de pulmó als seixanta-tres anys i els metges li van donar un any de vida, però aquí està, i ha pres una decisió: no vol passar un altre Nadal sense companyia, i per tant ha disposat la seva mort i la manera en què morirà. S'ha decantat per la cremació i pretén que el forn estigui a 1000 graus el dia exacte en què ella tingui a bé marxar d'aquest món. Després de consultar amb diferents funeràries via mail, ja ho té tot a punt, i mentre espera que el forn s'escalfi, ens explica la seva vida i la vida sencera del segle XX.
Què fa una dona gran en un garatge? Mirar el món ... i riure de nosaltres.




UNA MUJER A 1000º
Hallgrimur Helgason
Lumen Editorial
PVP: 22.90
Comparteix aquest article :

Publica un comentari a l'entrada

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Llibreria La Gralla - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger